Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag29.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Finest.se på plus igen

Publicerad: 11 Augusti 2009, 04:21
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:17

Vimmelsajten ökar omsättningen med 15 procent.


"Att bli bekräftad, att vara någon och att andra ser dig är nummer ett för de flesta 18-28-åringar", skriver sajten Finest.ses vd Tozer Ilsercelik i bolagets senaste bokslut.

Finest ägs av ett antal Stockholmskrogar, som Village, Café Opera och Solidaritet, och lanserades som ett svar på Stureplansgruppens vimmelsajt Stureplan.se.

Affärsidén är att kapitalisera på bekräftelsebehovet i form av vimmelbilder från krogarna - och samtidigt öka lojaliteten hos gästerna.

Dessutom driver man trafik till Finest.se genom ett antal bloggare. Ägarbolaget Krog Media säljer annonsutrymme till de företagen som vill nå krogkidsen.

Under 2008 omsatte bolaget 4 miljoner kronor (3,5 miljoner). Samtidigt vändes en förlust på knappt 200.000 kronor till en vinst på knappt 20.000 kronor.

Företaget hade fyra anställda.

I bokslutet skriver vd:n och delägaren Tozer Islercelik att 2008 var Finest.ses "stora genombrott" och att man nu etablerat sig på orter utanför Stockholm.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.