Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Digitalt presenteras av:

Finest satsar på interaktiv reklam

Finest är först ut i Sverige med att använda den nya tekniken, hyperspots som möjliggör interaktiv produktplacering. Nu hoppas sajten locka fler annonsörer.

Stephan Drenzel


Publicerad: 20 April 2011, 04:24
Uppdaterad: 06 December 2015, 15:13

Ämnen i artikeln:

Finest.se

Det är i talkshowen "Erwik" som hyperspots-tekniken nu börjat användas.

Tekniken, som innebär att tittaren kan klicka på en punkt i bilden de vill ha mer information om, har enligt Mad Cat och finest.se aldrig tidigare använts i ett svenskt webb-tv-program.

– Med tanke på att interaktiv webb-tv bara ökar är det här en enorm möjlighet för annonsörerna att få ut mer av programmen, säger Poppe Linge, vd på Mad Cat som producerar talkshowen ihop med finest.se och fortsätter:

– Använder man hyperspots får annonsörerna också tillgång till väldigt mycket statistik. Genom att mäta klick är det möjligt att lättare optimera sin produktplacering, säger Poppe Linge.

Han förklarar att hyperspots kommer att testas i talkshowen våren ut och att det finns planer på att använda tekniken även i andra format.

Poppe Linge har också höga förväntningar på att tekniken ska locka fler annonsörer.

– Jag hoppas på att när folk upptäcker tekniken så får vi en snabb och kraftig respons då det finns en klar fördel mot traditionell reklam.

Dagens Media har tidigare skrivit om interaktiv produktplacering och de möjligheter som tekniken ger. Läs artikeln här.

Ämnen i artikeln:

Finest.se

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.