Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag29.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Findus skruvar upp i sociala medier

Publicerad: 15 April 2010, 12:05
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:53

Pr-byrån Wenderfalck ska hjälpa Findus att bli ett företag som folk vill prata med på nätet.


Wenderfalck började jobba med Findus redan under hösten på ett enskilt uppdrag. Nu har byrån fått utökat förtroende.

– Wenderfalck får nu ta ett större grepp på pr-sidan, säger Elisabeth Yllfors, marknadsdirektör på Findus.

Det nya uppdraget ger Wenderfalck ansvaret för samtliga konsumentkategorier när det gäller pr och sociala medier.

Uppdraget innefattar rådgivning i kommunikationsfrågor och säljdrivande produkt-pr.

En viktig del i samarbetet är aktiviteter på nätet och i sociala medier.

Ett mål för Findus är att vidareutveckla bolagets deltagande i den dialog och debatt som pågår kring mat på nätet.

– Vi siktar på att få närmare kontakt mer våra kunder och vara delaktiga i debatten kring mat mer än tidigare.

Vilka mål har ni med ert deltagande i sociala medier?

– Är man inte aktiv i sociala medier får mycket stå helt oemotsagt. Vi vill komma in med den kunskap vi har i olika frågor. Vi vill också bli ett aktivt företag som folk vill ha en dialog med i sociala medier.

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.