Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

onsdag12.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Fiats sommarkampanj blir semesterguide

Publicerad: 15 juli 2013, 11:14
Uppdaterad: 6 december 2015, 13:40

I sommarkampanjen #komhit uppmanar biltillverkaren Fiat svenskarna att dela med sig av sina bästa semestertips.


Ämnen i artikeln:

PatchworkFiat

I dagarna rullar Fiat ut sin största kampanj i sociala medier hittills. Kampanjen har tagits fram i samarbete med sociala medier-byrån Patchwork.

– Fiat Group har valt att storsatsa på sociala medier i år och vi befinner oss fortfarande i en uppstartsfas, säger Emma Blom, vd på Patchwork i ett pressmeddelande.

Den som vill vara med i kampanjen lägger upp en bild på sitt favoritutflyktsmål, checkar in på Instagram och taggar bilden #komhit.

Bilderna kommer så småningom att sammanställas till en komplett semesterguide på Facebook.

– Vi hoppas att människor runt om i Sverige ser detta som ett tillfälle att inte bara dela med sig av sina egna favoritställen, utan även som en chans att själva upptäcka de där små och genuina platserna som det sällan skrivs om i turistbroschyrerna, säger Ebba Jeppson, kommunikationschef på Fiat i pressmeddelandet.

Helen Preutz

Ämnen i artikeln:

PatchworkFiat

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.