Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

fredag14.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Facebooks tips till e-handlare: Låt algoritmerna göra jobbet under Black Friday

Publicerad: 24 november 2020, 11:41

Johnas Liljegren är ansvarig för retail på Facebook i Sverige och tycker att e-handlare generellt borde bli bättre på att låta algoritmerna göra jobbet så produkterna – enligt den så kallade ”discovery commerce”-principen – hittar till kunderna, i stället för tvärtom.

Foto: Facebook + Getty Images + Pixabay

Låt algoritmerna göra jobbet – och se till att dina produkter automatiskt visas för rätt målgrupp. Det är ett av råden till e-handlare inför Black Friday från Johnas Liljegren, ansvarig för retail på Facebook i Sverige.


Ämnen i artikeln:

branded contentAIContent Innovatione-handelInstagramFacebookinfluencerContent MarketingPostNordBlack FridayInfluencer marketingHUI

I Sverige finns det i dag flera stora shoppingdagar som hämtats från utlandet och som blivit viktiga för e-handlarna. Ett exempel är ”singles day” den 11 november som har sitt

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.