Få hela storyn
Starta din prenumeration
Digitalt
Publicerad: 24 November 2020, 11:41
Johnas Liljegren är ansvarig för retail på Facebook i Sverige och tycker att e-handlare generellt borde bli bättre på att låta algoritmerna göra jobbet så produkterna – enligt den så kallade ”discovery commerce”-principen – hittar till kunderna, i stället för tvärtom.
Foto: Facebook + Getty Images + Pixabay
Låt algoritmerna göra jobbet – och se till att dina produkter automatiskt visas för rätt målgrupp. Det är ett av råden till e-handlare inför Black Friday från Johnas Liljegren, ansvarig för retail på Facebook i Sverige.
Ämnen i artikeln:
branded contentAIContent Innovatione-handelInstagramFacebookinfluencerContent MarketingPostNordBlack FridayInfluencer marketingHUII Sverige finns det i dag flera stora shoppingdagar som hämtats från utlandet och som blivit viktiga för e-handlarna. Ett exempel är ”singles day” den 11 november som har sitt
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.