Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Facebooks nya knappar ska underlätta köp

Publicerad: 20 Oktober 2016, 13:13
Uppdaterad: 20 Oktober 2016, 13:40

Facebook uppdaterar nu företagssidor för att göra det lättare att interagera med kunder via plattformen.


Ämnen i artikeln:

Facebook

Facebook testar nu ett flertal uppdateringar för företagssidor på plattformen, som ska hjälpa företag att förbättra kontakten med befintliga kunder och samtidigt hitta nya.

I och med det introducerar Facebook "call-to-action"-knappar, som bland annat uppmuntrar köp direkt visa Facebook-sidor.

– Idag förväntar vi oss att det ska gå smidigt att handla, boka tider, beställa mat och liknande genom mobilen då det är där vi spenderar vår tid. Uppdateringarna som nu introduceras gör att företag kan möta behoven hos sina befintliga kunder men även locka nya kunder. Genom Facebook-sidorna kan människor interagera och kommunicera med företag när som helst och knapparna underlättar köp på ett sätt som passar kunden, säger Sam Rihani, Sverigechef på Facebook, i ett pressmeddelande.

De nya knapparna innebär att när en person ställer en fråga på ett företags Facebook-sida, skapas automatiskt en messenger-tråd mellan företaget och kunden.

Dessutom ska det bli lättare för Facebook-användare att rekommendera företag till sina vänner. Detta genom den nya möjligheten att inkludera relevanta företagssidor i sina kommenterarer och även lägga upp dessa på en karta.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Facebook

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.