Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag17.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Facebooks annonser styrs från mobilen

Publicerad: 25 Februari 2015, 07:53
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:12

Facebook släpper en app för att annonsörerna ska kunna hantera sina kampanjer via mobilen.


Ämnen i artikeln:

Facebook

I takt med att mobilanvändandet ökar, ökar också marknadsförares behov av att optimera sina Facebookkampanjer på språng.

Så har Facebook resonerat när de nu lanserar en ny app, Ads Manager, där annonsörerna kan hantera sina kampanjer med hjälp av mobilen.

Appen kan användas både för att skapa, hantera och utvärdera pågående Facebookkampanjer, och för att skapa helt nya annonser. Annonssörerna kan bland annat se hur det går för en annons och anpassa mediebudgeten därefter.

Appen är tillgänglig i USA från och med i går och kommer att lanseras globalt under de kommande veckorna.

Facebook har i dag över 2 miljoner annonsörer globalt. Det är en ökning med över en halv miljon annonsköpande företag på ett halvår, enligt Facebooks egna uppgifter. Framför allt ökar annonseringen bland små och medelstora företag.

Härom dagen lanserade Facebook en "call to action"-knapp för svenska Facebook-sidor. Det innebär att avsändaren bland annat kan lägga till en "Köp nu"- eller "Kontakta oss"-knapp som leder till den egna sidan, utanför Facebook.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Facebook

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.