tisdag31 januari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

Facebooks annonschef om mätfelen: "Relativt liten fråga"

Publicerad: 9 januari 2017, 08:24
Uppdaterad: 9 januari 2017, 08:30

Facebooks annonschef, Andres Bosworth, ger sin syn på det kommande året under "Consumer Electronics show" i Las Vegas. Facebook ska bli mer transparenta i frågor samtidigt som han menar att mätfelen förra året var en relativt liten fråga.

Ämnen i artikeln:

Facebook

HF

Hanna Frick

hanna.frick@dagensmedia.se


Facebook siktar på att vara mer transparenta det här året, det meddelade det sociala nätverkets annonschef, Andrew Bosworth, under ett tal på "Consumer Electronics show" i Las Vegas, rapporterar Adweek.

Samtidigt menar han att de mätfel som uppdagades under det förra året var en relativt liten fråga.

– Vi kommer aldrig vara perfekta, det kommer ingen någonsin vara på allt de gör. Det är ingen överraskning. Sanningen är att även om vi går tillbaka till den allra första frågan som utlöste allt det här, videostatistiken, dessa frågor är relativt små. Ingen av dem var fakturerbara, ingen av dem var saker som marknadsförare spenderar stora pengar på, säger han till Adweek.

Förutom transparensfrågan lyfte Facebooks annonschef även ett par andra frågor som han vill se under 2017.

Personaliserade annonser genom både artificiell intelligens och anpassade medieköp kommer hjälpa annosörer att rikta sin marknadsföring bättre.

För att detta ska bli möjlighet framhäver han att annonsörer måste steppa upp när det kommer till kreativitet och användbar målgruppsdata.

Andrew Bosworth ser även stora möjligheter när det kommer till att låta mobilen underlätta människors vardag. Han menar att Facebook ska hjälpa människor att beställa mat, köpa biljetter till olika evenemang eller hitta något som de kan göra under helgen.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev