Gå direkt till textinnehållet

Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Prenumerera


Digitalt presenteras av:

Facebook uppdaterar brand safety-kontroll

Det är lättare att styra innehållet nu, menar Facebook.

Facebook lanserar ett inventeringsfilter som gör det lättare för annonsörer att styra sin brand safety-profil över olika medier.


Publicerad 2019-04-12 06:30

Ämnen i artikeln:

Facebook

Dela artikeln:

Det nya filtret gäller för annonser som levereras inom segmenten instant articles, audience network och Facebook in-stream video.

Enligt techjätten kan annonsörer nu lättare styra sitt innehåll över olika medier – genom att välja mellan tre nivåer av säkerhet: 

• Begränsad inventering – som erbjuder maximalt skydd och liknar den opt-in-kategori som finns tillgänglig i dag.

• Standardinventeringen – ger ett måttligt skydd och är förvalet när annonsörer placerar ut annonser. 

• Fullständig inventering –  ett minimalt skydd där annonser kan levereras till allt kvalificerat innehåll. Exempelvis så visas annonserna vid direktuppspelningar, i direktartiklar eller målgruppsnätverk.

Facebook menar att över 95 procent av innehållet som tas bort på bort på falska konton, i spam, terroristpropaganda eller på konton med naket eller våldsamt innehåll – upptäcks av företagets AI-system innan skadan är skedd. 

Philip Wallin

Reporter

philip.wallin@dagensmedia.se

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.