Få hela storyn
Starta din prenumeration
Digitalt
Publicerad: 20 Augusti 2019, 15:00
Syftet med verktyget är att användarna ska förstå och kunna kontrollera den data som Facebook får från tredjepartsaktörer.
Foto: Facebook
I efterdyningarna av Cambridge Analytica-skandalen släpper Facebook verktyg som kan komma att vända upp och ned på plattformens annonsaffär. ”Detta är viktiga och kraftfulla signaler”, säger Stephanie Max, product manager på Facebook.
Från och med i dag kommer Facebook-användare i Sydkorea, Irland och Spanien kunna kontrollera den data Facebook får från tredjepartsaktörer och som i sin tur används för att skapa riktade
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.