Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Digitalt presenteras av:

Facebook om nya annonsverktyget: ”Inte en adblocker”

Publicerad: 20 Augusti 2019, 15:00

Syftet med verktyget är att användarna ska förstå och kunna kontrollera den data som Facebook får från tredjepartsaktörer.

Foto: Facebook

I efterdyningarna av Cambridge Analytica-skandalen släpper Facebook verktyg som kan komma att vända upp och ned på plattformens annonsaffär. ”Detta är viktiga och kraftfulla signaler”, säger Stephanie Max, product manager på Facebook.


Ämnen i artikeln:

Sam RihaniCambridge AnalyticaMark ZuckerbergFacebook

Från och med i dag kommer Facebook-användare i Sydkorea, Irland och Spanien kunna kontrollera den data Facebook får från tredjepartsaktörer och som i sin tur används för att skapa riktade

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

30 dagar utan kostnad

Avsluta provperioden när du vill.
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll.
Vårt exklusiva magasin.

Säg upp när du vill under de första 30 dagarna. Provperioden övergår därefter till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5 995 kr/år.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev