Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

tisdag11.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Facebook om nya annonsverktyget: ”Inte en adblocker”

Publicerad: 20 augusti 2019, 15:00

Syftet med verktyget är att användarna ska förstå och kunna kontrollera den data som Facebook får från tredjepartsaktörer.

Foto: Facebook

I efterdyningarna av Cambridge Analytica-skandalen släpper Facebook verktyg som kan komma att vända upp och ned på plattformens annonsaffär. ”Detta är viktiga och kraftfulla signaler”, säger Stephanie Max, product manager på Facebook.


Ämnen i artikeln:

Cambridge AnalyticaSam RihaniFacebookMark Zuckerberg

Från och med i dag kommer Facebook-användare i Sydkorea, Irland och Spanien kunna kontrollera den data Facebook får från tredjepartsaktörer och som i sin tur används för att skapa riktade

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.