Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag22.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Facebook om nya annonsverktyget: ”Inte en adblocker”

Publicerad: 20 Augusti 2019, 15:00

Syftet med verktyget är att användarna ska förstå och kunna kontrollera den data som Facebook får från tredjepartsaktörer.

Foto: Facebook

I efterdyningarna av Cambridge Analytica-skandalen släpper Facebook verktyg som kan komma att vända upp och ned på plattformens annonsaffär. ”Detta är viktiga och kraftfulla signaler”, säger Stephanie Max, product manager på Facebook.


Ämnen i artikeln:

Sam RihaniCambridge AnalyticaMark ZuckerbergFacebook

Från och med i dag kommer Facebook-användare i Sydkorea, Irland och Spanien kunna kontrollera den data Facebook får från tredjepartsaktörer och som i sin tur används för att skapa riktade

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Vårt exklusiva magasin

Du har möjlighet att säga upp prenumerationen när du vill under de första 30 dagarna. Därefter övergår den till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.