Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Facebook lanserar annonser i nyhetsflödet

Publicerad: 1 Mars 2012, 06:24
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:31

Annonsörer ges större synlighet på användarnas Facebook-sidor med formatet sponsored stories.


Ämnen i artikeln:

Facebook

Den nya typen av annonser kallas ”sponsored stories” Om en användare gillar ett företag, via Facebook, dyker det företagets annons upp i nyhetsflödet med etiketten ”featured”, för att visa att det är en annons.

För att öka synligheten publiceras också annonsörens logga. Användarens vänners sponsored stories syns i högerkolumnen.

Formatet har redan börjat användas i USA och enligt Facebook har det genererat 46 procent högre klickfrekvens till en 20 procent lägre kostnad än tidigare.

En annan nyhet på Facebook är Offers, ett sätt för annonsörer att direkt från en Facebook-sida erbjuda rabatt- och kampanjerbjudanden.

Henrik Widell

Ämnen i artikeln:

Facebook

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.