Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag14.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Facebook inför 360-annons

Publicerad: 29 September 2016, 05:00
Uppdaterad: 28 September 2016, 14:22

Nu kan annonsörer nå sina kunder via 360-videos på Facebook då funktionen läggs till i Facebooks annonsformat "Canvas".


Den nya funktionen gör det även möjligt för annonsörer att länka en knapp eller en bild i annonsen till en annan Canvas – istället för att länka till en webbplats – i syfte att skapa ett djupare engagemang.

Här är ett exempel på hur annonsörer kan använda sig av Canvas.

– Med en utveckling av Canvas tror jag att fler företag kommer att se ännu större effekter av sina Canvas-kampanjer. Med 360-videos får marknadsförare en helt ny möjlighet att engagera målgruppen till att interagera med innehållet och inte minst varumärket, säger Sam Rihani, Sverigechef på Facebook i ett pressmeddelande.

Canvas är en skräddarsydd annonslösning för marknadsföring i mobilen med möjligheter till en mix av videor, bilder, text och köpknappar.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.