söndag5 februari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

Facebook gör om företagssidorna

Publicerad: 29 februari 2012, 15:14
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:31

Facebooks "Pages", som används av många företag och organisationer, kommer även dem att få en tidslinje.


MS

Martin Schori


Facebook vill att alla deras sidor, personliga eller med företag som avsändare, ska använda den nya designen "tidslinje".

Inom kort kommer alla Pages-administratörer att få ett meddelande om att designförändringen genomförs.

"Den nya designen gör det möjligt för företag och organisationer att på ett bättre sätt dela sina berättelser och händelser", skriver Facebook i ett pressmeddelande.

Facebook inför samtidigt en del nya funktioner, inklusive så kallade ”pinned posts”, som gör att extra viktiga händelser kan behållas i toppen av sidan. Företagen ska också kunna skicka meddelande till sina fans.

Andra nyheter:

* En ny admin-panel gör det enkelt för administratörer att ha koll på aktiviteterna på sidan och exempelvis kommunicera med sina fans via privata meddelanden.

* När någon först besöker en sida, kan de se sina vänners interaktioner med sidan markerad som ”vänners aktiviteter” Detta gör varje besök på en sida mer relevant och personligt. Man kommer också att kunna se hur många av sina vänner som är kopplade till en sida.

* En bredare historia, milstopar och tidslinje för sidor

Ikväll håller Facebook en konferens riktad mot marknaden där fler nyheter ska presenteras.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev