tisdag31 januari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

Facebook gjorde familjeliv.se till vinnare

Publicerad: 15 februari 2012, 13:03
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:33

Veckans Topp 20-lista på Kia-index präglas av trafikminskningar. Familjeliv.se gick mot strömmen – mest på grund av en diskussionstråd som blev viral.

Ämnen i artikeln:

Kia-index

HW

Henrik Widell


Familjeliv.se ökade under vecka 6 sin trafik med 19 procent, jämfört med veckan innan, och besöktes av totalt 701 000 unika webbläsare.

– Veckans vinnare är familjeliv.se, som tack vare en populär diskussionstråd som bland annat fick fin spridning på Facebook, lyckades nå all time high, kommenterar Tobias Eidem, ansvarig för Sveriges Annonsörers Kia-index.

Överlag var det annars en ganska dyster vecka på Kia-index där 14 av de 20 största sajterna tappade i trafik.

- Det är en trend vi brukar se den här veckan på grund av att delar av landet går på sportlov vecka sju, säger Tobias Eidem.

Förra veckans vinnare, klart.se, som fick god hjälp av rysskylan tappar mest den här veckan och minskar trafiken med 30 procent.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev