Få hela storyn
Starta din prenumeration
Digitalt
Publicerad: 28 Januari 2020, 12:20
Genom verktyget kan användare få koll på vilken information sajter och appar delat till Facebook.
Foto: Montage
Facebooks verktyg, som gör det möjligt för användare att stoppa annonser baserade på data från appar och sajter, rullas ut globalt. ”Det är klart att det kommer att ha någon form av påverkan på våra intäkter”, säger Sam Rihani, Sverigechef på Facebook till Dagens Media.
De kommande veckorna lanseras verktyget ”Off-Facebook activity” globalt. Funktionen presenterades redan i maj 2018 och introducerades först i Sydkorea, Irland och Spanien i augusti förra året.
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.