Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag26.01.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Facebook ger Sverigeanvändare större möjlighet att stoppa annonser

Publicerad: 28 Januari 2020, 12:20

Genom verktyget kan användare få koll på vilken information sajter och appar delat till Facebook.

Foto: Montage

Facebooks verktyg, som gör det möjligt för användare att stoppa annonser baserade på data från appar och sajter, rullas ut globalt. ”Det är klart att det kommer att ha någon form av påverkan på våra intäkter”, säger Sam Rihani, Sverigechef på Facebook till Dagens Media.


Ämnen i artikeln:

Cambridge AnalyticaSam RihaniFacebook

De kommande veckorna lanseras verktyget ”Off-Facebook activity” globalt. Funktionen presenterades redan i maj 2018 och introducerades först i Sydkorea, Irland och Spanien i augusti förra året. 

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.