Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Digitalt

Facebook börjar med tv-liknande annonsbokning

Publicerad: 28 Februari 2019, 07:02

Facebook ändrar sättet som annonsörer kan köpa reklam på.


Ämnen i artikeln:

ReklamFacebook

Från och med nu kan annonsörer boka in annonser i premium videoinnehåll upp till ett år i förväg på den amerikanska marknaden, rapporterar The Drum.

Premiumplattformen går under namnet ”Facebook showcase” och ska bestå av olika typer av originalinnehåll och längre format från kreatörer. Genom den plattformen ska annonsörer kunna boka in annonser i förtid med garanterade annonsvisningar. 

Tidigare har medieköpare bara kunnat boka in annonser tre månader i förväg. 

Den senaste tiden har Facebook satsat hårt på originalinnehåll och bland annat finansierat nyhetsprogram från ABC News, CNN och Business Insider. 

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

ReklamFacebook

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev