Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Facebook-annonsörer får Nielsen-statistik

Publicerad: 24 September 2009, 09:19
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:13

Facebook ska samarbeta med Nielsen för att ge bättre underlag till annonsörer.


Undersökningar på sajten om attityder och köpbeslut i relation till displayannonser på Facebook ska bli underlag till annonsörer som vill göra ett bättre jobb på sajten. Datan som samlas in på sajten ska genom ett nytt avtal med Nielsen paketeras till annonsörer skriver Wall Street Journal.

Det första undersökningen som ska göras kallas Nielsen Brandlift och är tänkt att visa att displayannonser på Facebook verkligen fungerar.

Undersökningarna lanseras den här veckan i USA med ett antal annonsörer och sak sedan rullas ut bredare de närmaste månaderna. Enligt Nielsen ska undersökningarna var integrerade på sajten så att de inte påverkar användarupplevelsen.

Ola Eriksson

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.