F&B:s prisregn i Webby Awards

2014-04-29 08:49  

Nya svenska framgångar när Webby Awards utsåg det bästa på nätet.

Svenska byråer tog hem tio vinster när priserna i internettävlingen Webby Awards avslöjades på måndagen.

Forsman & Bodenfors röjde återigen framgång med Live test series, och filmen Epic Split, för Volvo Trucks. Kampanjen vann i fyra kategorier – Viral marketing, Branded Entertainment Shortform, Online Commercial och Branded Content – och utsågs även till Peoples Choice för bästa Branded Entertainment Shortform.

Oakwood Creatives sajt för Urbanears vann två kategorier i Webby Awards, Best Consumer Electronics Website, Websites, marketplace och Best Visual Design i mobilen.

Andra svenska vinnare var:

• DDB Stockholm med "Are you Kalus-Heidi?" för Lufthansa – Best Tourism & Leisure Website.

• RBK med Natalia Projects för Civil Rights Defenders – Experimental & Innovation, Mobile & Apps

• Great Works med Absolut Drinks in Motion – Best How-To & DIY, Online Film & Video

 

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Åsikter & debatt