Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag28.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

F&B:s prisregn i Webby Awards

Publicerad: 29 April 2014, 06:49
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:39

Nya svenska framgångar när Webby Awards utsåg det bästa på nätet.


Svenska byråer tog hem tio vinster när priserna i internettävlingen Webby Awards avslöjades på måndagen.

Forsman & Bodenfors röjde återigen framgång med Live test series, och filmen Epic Split, för Volvo Trucks. Kampanjen vann i fyra kategorier – Viral marketing, Branded Entertainment Shortform, Online Commercial och Branded Content – och utsågs även till Peoples Choice för bästa Branded Entertainment Shortform.

Oakwood Creatives sajt för Urbanears vann två kategorier i Webby Awards, Best Consumer Electronics Website, Websites, marketplace och Best Visual Design i mobilen.

Andra svenska vinnare var:

• DDB Stockholm med "Are you Kalus-Heidi?" för Lufthansa – Best Tourism & Leisure Website.

• RBK med Natalia Projects för Civil Rights Defenders – Experimental & Innovation, Mobile & Apps

• Great Works med Absolut Drinks in Motion – Best How-To & DIY, Online Film & Video

 

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.