Få hela storyn
Starta din prenumeration
Digitalt
Publicerad: 9 december 2014, 07:33
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:19
Flyttar sina podcasts till Acasts plattform.
Expressen och Acasts plattform kommer tillsammans att sälja annonser på poddarna.
De första Expressen-poddarna som sänds via Acast är bland annat Livshjulet, Calciomania och Vägen till VM, enligt ett pressmeddelande.
– Att hitta smarta koncept för att driva populära produkter är en viktig del i Expressens utveckling. Därför känns samarbetet med Acast extra roligt, säger Dilem Guler, affärschef på Expressen, i pressmeddelandet.
Sedan tidigare sänds bland annat Aftonbladets och TV4:s poddar genom Acasts plattform, samt poddar som Värvet, TSKNAS och Skavlan & Källner.
– Vi tycker att det är väldigt kul och inspirerande att Expressen väljer att flytta sina kvalitets-poddar till oss. Med det här samarbetet förstärker vi vårt utbud och vi ser fram emot att utveckla vår plattform ytterligare tillsammans, säger Öjje Holt, kommersiell chef på Acast, i pressmeddelandet.
Kristin Djerf