Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Digitalt presenteras av:

Expressen och DI relanserar Dinapengar.se

Expressen och DI väcker liv i sajten dinapengar.se. Skandia är en av kunderna som är med från start.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se


Publicerad: 17 Augusti 2015, 05:55
Uppdaterad: 06 December 2015, 11:54

Ämnen i artikeln:

ExpressenDagens Industri

Dinapengar.se startades 2006 av DI och Expressen, med Björn Hedensjö som chefredaktör.

Nu relanseras sajten med ny form och med medarbetare från både Expressen och Dagens Industri.

Sajten ska bevaka bostad, pension, försäkringar, sparande, aktier och börs.

Klas Granström, redaktionschef och ansvarig för digitala medier på Expressen, säger i ett pressmeddelande:

– Ekonomi är intressant för alla, från direktörerna på de börsnoterade bolagen till studenten som ska köpa sin första lägenhet. Det är för att lyfta fram det här området ännu tydligare i Expressens journalistik som vi drar i gång Dina Pengar igen.

Peter Fellman, chefredaktör på DI:

– Det blir allt viktigare att ha koll på sin ekonomi och genom att vi startar upp Dina Pengar igen med Expressen når vi fler läsare som förhoppningsvis blir mera intresserad av ekonomi och vill fördjupa sig i våra övriga DI-kanaler där vi ger användarna ett djupare bild av vad som händer inom ekonomin och hur man ska tolka och analysera händelserna.

En av annonsörerna som är med från start är Skandia.

– Vi är väldigt glada över att ha Skandia med oss från start i denna viktiga lansering, säger Paul Brandenfeldt, annonschef på Expressen, till den egna tidningen.

Ämnen i artikeln:

ExpressenDagens Industri

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.