Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

Expressen erbjuder Facebook-tjänst

Publicerad: 11 april 2016, 08:26
Uppdaterad: 11 april 2016, 08:26

Alexander Lydecker, annonsdirektör på Expressen. Foto: Cornelia Nordström.

Expressen ska erbjuda sina annonsörer Facebooks uppdaterade tjänst för branded content.

Ämnen i artikeln:

Expressen

MN

Madeleine Nilsson

madeleine@dagensmedia.se


Facebook har nyligen uppdaterat sin policy för branded content, och därmed rullat ut en ny funktion som gör det möjligt att presentera branded content-posterna tillsammans med en annonsör eller sponsor – som därmed blir medavsändare till innehållet.

Expressen väljer nu att erbjuda sina annonsörer funktionen.

– Expressen Studio kommer att erbjuda kommersiella partners den nya tjänsten från Facebook, vi vill vara en innovativ medieaktör som hela tiden förbättrar annonsörernas möjligheter att kommunicera med Expressens stora publik, säger annonsdirektören Alexander Lydecker, som också är övergripande ansvarig för Bonnier News annonsförsäljning, i ett pressmeddelande.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev