Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Expertteam ska utveckla KIA-index

Publicerad: 20 Oktober 2016, 08:54
Uppdaterad: 20 Oktober 2016, 08:54

För att göra KIA-index mer snabbrörligt slår man nu ihop regelgruppen och huvudmannagruppen till ett expertteam.


Ämnen i artikeln:

Kia-index

Tidigare har besluten för uppdateringar, mätleverantörer, taggning och nya tjänster tagits fram i två olika grupper – en regelgrupp och en huvudmannagrupp.

För att göra KIA-index mer snabbrörligt och förenkla belsutsprocessen slås de två grupper istället ihop till ett expertteam.

– I en digital värld där alla pratar om att jobba agilt och att man måste iterera. Därför omgrupperar sig KIA-index med syftet att utveckla sina mätmetoder snabbare, för att möta publicisters, mediebyråers och annonsörers önskemål, säger Peter Mackhé tillförordnad chef för KIA-index. 

I samband med hopslagningen efterlyses även fler kompetenser i arbetet att vara med och utveckla KIA-index framåt.  

Fram till den 30:e november kommer man att kunna göra intresseanmälningar och nominera experter till expertgruppen.

Experter som efterlyses till KIA-index expertteam:

Analytiker som arbetar med medieanalys Databas och taggningsspecialister Försäljningschefer från mediebolagen Annonsörer och kundansvariga med ett digitalt fokus Digitalrådgivare från mediebyråer Planners

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Kia-index

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.