Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

Experterna om Svenskarna och internet – detta bör marknadsförare ta med sig

Publicerad: 26 oktober 2021, 12:53

Årets rapport visar tydligt vilken kraft Youtube har, menar Sandra Erlandsson på mediebyrån Scream, till höger i bild. Till vänster Rebecka Hjelm, PHD.

Foto: Orbon Alija

Rapporten ”Svenskarna och internet” är här. Vad bör man som marknadsförare ta fasta på, kopplat till användandet av sociala medier, och vad sticker ut? Sociala medier-experterna Sandra Erlandsson och Rebecka Hjelm analyserar siffrorna. ”Att lägga alla ägg i samma korg när vi planerar närvaro på sociala medier blir allt svårare”, säger Sandra Erlandsson.


Ämnen i artikeln:

ScreamPHDSvenskarna och internetFacebookYoutubeClubhouseTiktoksociala medierMediekanaler

Färska siffror över hur internetanvändandet ser ut hos den svenska befolkningen har presenterats av Internetstiftelsen. Rapporten ”Svenskarna och internet 2021” visar att majoriteten (95 procent) av alla internetanvändare har

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev