Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

Experterna: Mediebranschens viktigaste mätfrågor 2022

Publicerad: 7 mars 2022, 07:00

”Det finns många olika källor till mätning av trafik, men ingen av dessa visar en komplett bild av marknaden”, säger Kristina Agriwill, som anser att den svenska mediebranschen kan bli mer transparent.

Foto: pinstock/ Janne Næss / Privat

En utbredd begreppsförvirring är den viktigaste frågan inom mätning av mediekonsumtion, enligt effektexperten Mats Rönne och marknadsanalytikern Kristina Agriwill. En konsekvens är att annonsörer betalar mycket mer än värdet på det man egentligen får, menar Mats Rönne. Men nu tas krafttag för att få bukt med problemet.


Ämnen i artikeln:

Cross Media MeasurementMats RönneAller MediaAd fraudSveriges AnnonsörerTema: Mätning i mediebranschenDigitala temaveckor

Det går mot vår 2022 och mediebranschen genomgår en stor förändring, inte minst i frågan om hur mediekonsumtion ska mätas. MMS är snart i hamn med den totalmätning som tv-husen

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev