Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

Experterna: Fallgroparna att undvika när du mäter kampanjer i sociala medier

Experterna: Fallgroparna att undvika när du mäter kampanjer i sociala medier

Att mäta och följa upp kampanjer i sociala medier blir allt mer komplext. Samtidigt sätter exempelvis Apple käppar i hjulet för Facebook, som får svårt att leverera korrekta siffror när användarna inte låter sig spåras mellan olika appar. Mätproblematiken är mer aktuell än någonsin efter IOS-uppdateringen, blockerandet av spårning i webbläsare och Googles kommande cookiebegränsning.

Publicerad: 20 oktober 2021, 05:39

Ämnen i artikeln:

FacebookYoutubeScreamEmma BlomGroup MCambridge AnalyticaTema: sociala medierDigitala temaveckorCross Media Measurement

Jacob Andersson, Group M, Sandra Erlandsson, Scream, och Emma Blom, Social Industries, diskuterar problemen med att mäta aktiviteter i sociala medier.

Hur investeringar i reklam och kommunikation ska mätas är ett globalt branschproblem. Redan hösten 2019 gick Sveriges Annonsörer tillsammans med TV4 med i det globala initiativet Cross Media Measurement som drivs av World Federation of Advertisers (WFA). 

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev