Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

Experten om mediestormen: ”Annonsörer vill inte att folk ska vara mindre på Facebook”

Publicerad: 8 oktober 2021, 05:35

Emma Blom tycker att mycket av kritiken mot Facebook är ogrundad och bygger på okunskap. Peter Mackhé menar att Facebook är mest engagerad i brand safety-frågan, av alla techjättar.

Foto: Mark Lennihan / Janne Næss

Facebook kan enkelt nedprioritera innehåll som får unga tjejer att må dåligt, men då minskar den tillbringade tiden på plattformarna. Det vill varken Facebook eller annonsörerna, menar Emma Blom. Sveriges Annonsörer däremot, menar att frågan är prioriterad.


Ämnen i artikeln:

FacebookEmma BlomSveriges AnnonsörerPeter Mackhé

I september sjösatte The Wall Street Journal sin granskning ”The Facebook files”, som har fått stort genomslag i medier världen över. Granskningen bygger på en mängd interna dokument som

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.