Digitalt
Execute Media köper adtech-bolag
Publicerad: 19 januari 2023, 08:57
Rickard Ebersjö, vd och grundare av Adssets och Johan Åsén, vd på Execute Media.
Foto: Execute Media
Raoul Grünthal-backade mediebolaget Execute Media köper adtech-bolaget Adssets.
Execute Media köper 100 procent av aktierna i adtech-bolaget Adssets som har utvecklat en licensbaserad mjukvaruplattform. Sedan tidigare har bolaget ägt 12,5 procent av aktierna.
Rickard Ebersjö, Omar Ryde och Lars-Erik Sellin som grundande Adssets 2007 blir alla kvar i bolaget och går in som delägare i Execute Media.
– Adssets passar väl i Execute Medias övergripande mål om att förenkla och effektivisera digital annonsering för såväl köpare och som säljare, säger Johan Åsén, vd på Execute Media, i ett pressmeddelande och tidigare vice vd för Schibsted Marketing Services.
Execute Medias plan är att fortsätta förvärva bolag inom adtech-området. Som Dagens Media rapporterat om tidigare har den tidigare Schibsted-chefen Raoul Grünthal investerat i bolaget och står som styrelseordförande. Förutom Adssets består Execute Media även av digitalbyrån Amaker och produktionsbyrån Quad.