Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag06.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Eurovision-vinst ledde till rekord för Aftonbladet TV

Publicerad: 25 Maj 2015, 11:21
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:00

Med 775 511 startade mobilströmmar var söndagen Aftonbladet TV:s bästa dag år 2015.


Ämnen i artikeln:

Måns ZelmerlöwAftonbladet

Under söndagen slog Aftonbladet TV års-rekord i antal startade mobilströmmar. Enligt Martin Ekelund, livechef på Aftonbladet TV, berodde rekordet på Måns Zelmerlöw och bilderna från ett guldrån i Kista galleria.

– Det var ett extremt stort intresse efter Måns vinst i Eurovision och det var vår högsta notering i mobilen med 775 511 startade strömmar. Vi hade nästan upp mot 1,6 miljoner startade strömmar totalt, säger Martin Ekelund till Dagens Media och fortsätter:

Enligt Martin Ekelund kom tittartoppen runt ett på natten, direkt efter att det stod klart att Måns Zelmerlöw hade vunnit Eurovision Song Contest. Aftonbladet TV sände också live från Arlanda då Måns Zelmerlöw landade, vilket också drog en hel del trafik.

– Det här känns jättekul och det visar att det är till Aftonbladet folk vänder sig när de vill ta del av de senaste uppgifterna. Det här ligger helt i linje med en ständigt ökande trafik och det verkar som att folk får större och större intresse.

Hur ska ni toppa det här?

– I kväll ska vi livebevaka då Måns firas i Lund, så där ska vi se om vi kan bygga upp ett stort intresse. Sedan kommer det ju snart ett prinsbröllop där vi ska live-sända hela dagen och bygga en studio på Aftonbladet-husets tak. Det finns möjligheter att toppa, säger Martin Ekelund.

Aftonbladet TV:s tidigare rekord har legat på 775 410 startade strömmar i mobilen. En siffra som kom i slutet av januari.

Enligt Antoaneta Nikolaeva, analyschef online på Aftonbladet, gick det också väldigt för för Nöjesbladet. Enligt Aftonbladet hade Nöjesguidens sajt cirka 13 miljoner sidvisningar under söndagen.

Nöjesbladet nådde drygt 1,5 miljoner unika webbläsare under söndagen vilket är tre gånger mer än sajtens dagliga mobila räckvidd. Nöjesbladet hade också runt 2,2 miljoner unika webbläsare i mobilen.

Andreas Gabrielsson

andreas.gabrielsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Måns ZelmerlöwAftonbladet

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.