Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Digitalt presenteras av:

Eniro skrotar Gula Sidorna

Eniro fasar ut katalogen Gula Sidorna. Därmed är nästan alla Eniros varumärken helt digitala.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Publicerad: 23 Oktober 2013, 06:58
Uppdaterad: 06 December 2015, 13:30

Ämnen i artikeln:

Eniro

Det är i dagens delårsrapport som Eniro berättar om beslutet att lägga ner Gula Sidorna. De sista katalogerna ska ges ut under nästa år.

Därefter är det bara Din Del som återstår som pappersprodukt.

Enligt ett pressmeddelande står digitala kanaler för 80 procent av Eniros annonsintäkter idag. Dessutom ökade intäkterna från mobilt sök med 82 procent det senaste kvartalet.

– Lokalt sök sker i allt större utsträckning i mobilen. Åtta av tio söker innan de ska göra ett köp och var tredje sökning hos Eniro är mobil. Därför fortsätter vi fokuset på digitala kanaler med mobilen i centrum, säger Johan Lindgren, koncernchef och vd på Eniro, i pressmeddelandet.

Eniros rörelseintäkter under årets tredje kvartal minskade med 10 procent till 867 miljoner kronor, jämfört med det tredje kvartalet 2012. I Sverige landade intäkterna på 399 miljoner kronor, också det är ett tapp på 10 procent.

Ämnen i artikeln:

Eniro

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.