Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Digitalt presenteras av:

Eniro och Google börjar samarbeta

Eniro gör gemensam sak med Google och tecknar ett strategisk avtal med sökjätten. Därmed blir Eniro en auktoriserad återförsäljare av Google Adwords i Norden.

Dante Thomsen


Publicerad: 11 November 2011, 06:19
Uppdaterad: 06 December 2015, 14:51

Ämnen i artikeln:

GoogleEniro

Google och Eniro har tidigare varit konkurrenter om sökord, men nu har de två söktjänsterna alltså slagit ihop sina påsar.

– Genom att addera Google till vårt befintliga breda produkterbjudande, förstärks Eniros position som den främsta rådgivande mediapartnern för små och mellanstora företag, säger Eniros vd Johan Lindgren i ett pressmeddelande och fortsätter:

– Det kommer att göra Eniro till en heltäckande partner för företag som önskar vara sökbara dygnet runt alla dagar på året. Samarbetet kommer att innebära en ökad försäljning inom området för sponsrade länkar.

Redan den 1 januari nästa år kommer Eniro att börja sälja Googles annonslösningar som ett komplement till det befintliga pay-per-click erbjudandet som säljs via Scandinavian Ad Networks.

Stina Honkamaa är Sverigechef på Google:

– Eniro med dess breda kundbas och stora säljkår är en effektiv marknads- och försäljningskanal. Vi ser fram emot att samarbeta med Eniro i att föra ut sökordsannonsering till små- och mellanstora företag, säger hon i ett pressmeddelande.

Ämnen i artikeln:

GoogleEniro

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.