Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag03.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Eniro matchar annonser med Facebook

Publicerad: 25 Januari 2016, 12:20
Uppdaterad: 25 Januari 2016, 12:20

Eniro tar hjälp av besökarnas sökbeteende för att göra kundernas annonsering på Facebook mer träffsäker.


Ämnen i artikeln:

EniroFacebook

Cirka 3,2 miljoner svenskar använder Facebook varje dag och av dessa besöker 650 000 eniro.se. Nu väljer Eniro att matcha besökarnas sökbeteende med Facebook, vilket därmed ska ge mer relevanta annonser i flödet.

– Den här omedelbara kopplingen till en persons sökpreferens finns inte vid traditionell annonsering på Facebook. Annonsörer skjuter mygg med hagelbössa och användare tvingas bläddra igenom en ökande mängd ointressanta annonser, säger Mattias Wedar chef  för User & Customer Experience på Eniro, i ett pressmeddelande.

– Eniro är mig veterligen först i Sverige med att testa detta, vilket är spännande. Facebook, Sveriges största digitala mediekanal, blir allt viktigare och med denna produkt tillför vi en marknadsföringslösning till små och medelstora företag som hittills bara har varit tillgänglig för större företag med stora marknadsavdelningar.

Lösningen har tagits fram i samarbete med Göteborgbaserade Adfenix. Eniro drar nu igång en testperiod, som omfattar sju olika sökkategorier, som ska vara till mitten av februari. Därefter ska samtliga sökkategorier kopplas på.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

EniroFacebook

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.