Gå direkt till textinnehållet

Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Prenumerera


Få hela storyn –

Starta din prenumeration.

Upptäck våra fördjupande analyser inom medier och marknadsföring

Prenumerera

Digitalt presenteras av:

Eniro lanserar nytt annonsformat

Eniro har lanserat ett nytt annonsformat som är sammankopplat med sajtens kartor. Syftet är att det ska bli lättare för konsumenterna att hitta till annonsörernas återförsäljare.


Publicerad 2011-06-14 11:19

Ämnen i artikeln:

Renault

Dela artikeln:

Det nya annonsformatet finns på eniro.ses kartor och genom att klicka på annonsen kan konsumenten se vart annonsörens återförsäljare finns. Oavsett om det gäller i hela landet eller på en specifik ort.

– Lösningen gör det ännu enklare för intresserade konsumenter att direkt hitta ett köpställe. Det här ger oss nya möjligheter att koppla ihop köpare och säljare i hela landet, säger Jonas Dahlquist, marknadschef på Eniro i ett pressmeddelande.

Att Renault är först ut med att pröva det nya annonsformatet förklarar marknadschefen Fredrik Thors med att biltillverkaren vill satsa allt mer på digitala mediekanaler.

– I detta fall så hade OMD (mediebyrån, reds anm.) tillsammans med Eniro en intressant teknisk digital lösning som vi gärna ville prova på,  säger Fredrik Thors i ett pressmeddelande.

Sara Nyrén är digital rådgivare på OMD:

– Vi ville med en enkel lösning för användaren nå ut med informationen om vart närmsta Renault återförsäljare är placerade. Eniro som har en bred räckvidd och ett gediget kartsystem ger oss en bra grund för denna lösning. Vi hoppas det tas väl emot av bilspekulanterna och självklart är vi glada över att kunna testa en ny funktion på eniro.se, säger hon i ett pressmeddelande.

Dante Thomsen

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.