Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag03.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

"En revolution av tjänster i min mobil"

Publicerad: 19 Augusti 2010, 11:33
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:42

Ipad, smartare telefoner och beteendestyrning. Det är vad experterna på digitala medier ser fram emot mest i höst.


Ämnen i artikeln:

MediacomSveriges kommunikationsbyråerJessica BjurströmKommPrimeMaxusSpringtimeAftonbladet

Vad ser du fram emot i höst när det gäller digitala medier?

Elsa Falk, kommersiell redaktionschef Aftonbladet.

– På det stora planet ser jag som många andra naturligtvis fram emot att iPaden kommer till Sverige - om den nu gör det... Mobilanvändandet ökar ju också dramatiskt och därför hoppas jag på en revolution av nya tjänster i min mobil. Jag hoppas också verkligen att tv visar framfötterna - än mer - på webben. Köpte en tv med internetuppkoppling i våras och är mycket besviken på hur stenålders det fortfarande är med video on demand, i alla fall i tv-apparaten.– På det lilla - men nog så viktiga - egna planet så är jag väldigt nyfiken och spänd på hur den rätt omfattande redesignen av vår Plus-tjänst kommer att tas emot av användarna senare under hösten.

Alexandra Braniff Callius, internetansvarig Maxus.

– Jag ser fram emot hur vi kan använda den beteendestyrda tekniken på nätet för att skapa mer lönsamma affärer för våra kunder. Nätverksköpen ökar kraftigt, men tyvärr blir det massmarknadsföring och med trolig följd att reklamundvikandet ökar. Vi tar inte hänsyn till användarnas intresse, värderingar eller beteenden trots att tekniken erbjuder oss möjlighet att nå våra potentiella kunder/användare mer träffsäkert.

Ola Granfeldt, pr-konsult Prime.

– Vi vet redan hur vi använder nätet, nu gäller det att hitta vägen till fickan. Utbredningen av smarta telefoner kommer att vara det mest väsentliga. Gowalla och Foursquare har inte lyckats, men Facebook gör det och Places kommer att bli den nya statusraden. Sammanfattningsvis tror jag att det viktigaste kommer att vara att erbjuda nytta och förenkla användarens liv. Beteendet kommer dock även i år att ramas in med bebisar och små djur.

Jessica Bjurström, vd Sveriges Kommunikationsbyråer.

– Nya digitala kommunikationslösningar. Digital marknadsföring bygger som bekant lika mycket på konsumentinsikt om produkten som på användarinsikt av mediet och det ger nya kommunikationslösningar hela tiden. Jag är så imponerad av byråernas kreativitet.– Jag stötte dessutom på uttrycket "digital pr" under Cannes Lions i somras. Jag skulle vilja diskutera det mer i höst eftersom det är spännande. Vad är det och hur påverkar det framtidens byråutveckling.

Jimmy Rodhelind, digitalchef Mediacom.

– Jag ser fram emot ett par spännande initiativ som jag vet kommer att ske inom statistikområdet för online som medium. Och att med fantastiska kollegor och kunder fortsätta att utveckla/utmana alla de digitala möjligheter som finns.

Jerry Silfwer, pr-konsult Springtime.

– Det finns massor av skäl att se fram emot en digital höst! Själv tänker jag ägna mycket kraft åt att försöka lyfta diskussionen om hur den digitala organisationen ska se ut. Vem ansvarar för vad och till vilken resursåtgång? Det har länge diskuterats mycket om vad som ska sägas hur, till vem och på vilken plattform, men nu hoppas jag tiden börjar bli mogen för att börja diskutera digitala organisationsfrågor på bred front.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.