Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Digitalt presenteras av:

"En mötesfri dag i veckan"

Lisa Palm Danielsson, marknadschef på McDonalds, lovar sig själv mer tid till reflektion inför 2019.


Publicerad: 21 December 2018, 06:52

Ämnen i artikeln:

GDPRMcDonalds

Lisa Palm Danielsson.

Vilken var den största händelsen i branschen under 2018?

– Svårt att säga något annat än GDPR. Det har påverkat alla i branschen och tagit enorma resurser i anspråk. Det finns fortfarande en del obesvarade frågor så blir spännande att följa utvecklingen nästa år.

Vad är ditt personliga nyårslöfte?

– En mötesfri dag i veckan! Det är ett löfte för att få mer tid till reflektion, läsa något inspirerande eller ta en spontanfika med en kollega.  

 Om du ska sia om 2019, vad tror du kommer definiera nästa år?

 – Hållbarhet. I alla former. För många företag är hållbarhetsarbete inget nytt och på McDonald’s har vi en lång och stolt historia av samhällsengagemang och miljöarbete. Jag tror det kommer bli mer viktigt att kommunicera och berätta om sitt engagemang då fler gäster och kunder vill göra medvetna val. Det blir också viktigt att byråer och konsulter arbetar hållbart och jag tror det kommer få större betydelse när till exempel annonsörer väljer nya samarbetspartners.  

Ämnen i artikeln:

GDPRMcDonalds

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.