Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Digitalt presenteras av:

Emma Blom: "3 tecken på att Linkedin blivit ett gubb- och tantforum"

Det fungerar utmärkt att inte ha en Linkedin-profil och ändå vara extremt åtråvärd för en arbetsmarknad, skriver Emma Blom, vd på Social Industires, i det senaste blogginlägget.


Publicerad: 15 Mars 2018, 06:00
Uppdaterad: 15 Mars 2018, 07:14

Ämnen i artikeln:

Social IndustriesEmma BlomLinkedin

1. Vuxna människor älskar det lite för mycket

LinkedIn är det av de sociala nätverken som förändrats minst under de senaste åren. Visst, designen har blivit lite annorlunda, men det har inte i sina grundvalar skakats om på det sättet som Facebook gjort och det har heller inte påverkats märkbart av andra sociala mediers framfört som t ex Snapchat påverkat Instagram etc.

Det är en grund spaning – men vuxna älskar det. Vuxna fattar LinkedIn! Det har dessutom funnits tillräckligt länge för att man ska ha hunnit utvecklat egna strategier för plattformen som också funkar år efter år! Om man vill bli endorsad ska man t ex själva ägna sig åt just endorsing. Men det är många som inte känner sig hemma i det här. Som inte känner sig hemma i det beteende som  vuxna har på LinkedIn.

Läs hela inlägget med Emma Bloms två andra tecken i hennes blogg hos Dagens Media.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.