Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Digitalt presenteras av:

Emma af Robson lämnar MWM – startar VR-bolag

UPPDATERAD. Stampenbolaget tappar flera chefer.

Niclas Rislund

niclas@dagensmedia.se

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Publicerad: 19 Augusti 2016, 08:55
Uppdaterad: 22 Augusti 2016, 07:36

Ämnen i artikeln:

StampenModern Women Media

Modern Women Media, som i början av sommaren begärde utträde ur Stampens rekonstruktion, genomgår en stor omorganisation.

Det innebär bland annat att vd:n Emma af Robson lämnar bolaget, som driver sajter som Rodeo, Devote och Familjeliv.

– Det stämmer, men hon kommer att vara kvar fram till årsskiftet på konsultbasis, säger föräldralediga vice vd:n Katharina Kuylenstierna till Dagens Media. 

Emma af Robson kommer istället starta upp sitt egna bolag inom virtual reality tillsammans med en partner.

– Jag har alltid varit en "intraprenör" och har under en tid funderat på att starta eget, nu är tajmingen helt rätt för det vi vill göra och det kommer en pressrelease på det i nästa vecka, säger Emma af Robson till Dagens Media.

Johan Rydell, tidigare försäljningschef för Modern Women Media tar över Emma af Robsons roll som operativ chef.

Dessutom har bolaget lagom till höststarten genomfört en omorganisation.

– I samband med höstens uppstart så sjösätter vi en ny organisation för att stärka vårt innehåll, öka trafiken och växa i intäkterna. Det är inga konstigheter egentligen, säger Johan Rydell till Dagens Media.

Den 1 oktober slutar innehållschefen Maija Mårtensgård som ersätts av Sebastian Nordén som bland annat arbetat som redaktionell chefredaktör på msn.se.

Samtidigt tillkommer en ny tjänst på Modern Women Media då Andreas Klarén tas in som affärsansvarig på bolaget.

Peter Näsström tillsätter Johan Rydells gamla roll som försäljningschef.

Ämnen i artikeln:

StampenModern Women Media

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.