Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

Elon Musk utser ny annonschef

Publicerad: 22 november 2022, 06:57
Uppdaterad: 22 november 2022, 09:25

Foto: Jeff Chiu/AP/TT

Chris Riedy ska leda annonsavdelningen efter annonschefen Robin Wheelers avgång.

Ämnen i artikeln:

TwitterElonToppnyheter förmiddag

Hanna Frick

hanna.frick@dagensmedia.se


Elon Musk har utsett Chris Riedy till att leda Twitters annonsavdelning, rapporterar Ad age. Chris Riedy har arbetat på Twitter i tio år, senast i rollen som VP för Europa, Mellanöstern och Afrika, och tar över efter Robin Wheeler. Chris Riedys exakta titel är dock inte bestämd, men klart är att han tar över Robin Wheelers uppdrag. 

Hans första steg på rollen var att anordna ett möte under söndagen för att diskutera Elon Musks beslut att släppa in Donald Trump på Twitter igen vilket anses påverka annonsavdelningens arbete, enligt uppgift till Ad Age. 

Det har varit en minst sagt tumultartad period på Twitter sedan Elon Musk tog över. Flertalet toppchefer har hastigt lämnat och stora annonsörer har valt att pausa sin annonsering på grund av alla osäkerhet med plattformen. 

Sedan han tog över bolaget har besluten kring den blå verifieringssymbolen pendlat fram och tillbaka. När Elon Musk tog över Twitter införde han snabbt möjligheten för användare att betala för den blå symbol som verifierar en användare, vilket mötte kraftig kritik. Nu backar han från det kontroversiella beslutet, skriver The Verge. Under ett möte med de anställda på måndagen sade han, enligt The Verge, att han inte kommer lansera betaltjänsten förrän de kan säkerställa att funktionen inte kan missbrukas av personer som utger sig för att vara någon annan. 

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev