Ekonomiappen Tink värvar från byråsidan

2017-12-07 08:14  
Tinks marknadsteam.

Tink har under året gjort flera rekryteringar från byråsidan. Det nyformade teamet ska ta ett helhetsgrepp om ekonomiappens kommunikation.

Livia Moore började som marknadsdirektör på ekonomiappen Tink i januari 2017,  med uppdraget att bygga ett nytt marknadsteam från grunden som ska ta ut Tinks vision i flera olika kanaler i Sverige och internationellt.

Nu har fyra roller tillsats med personer från byråsidan: Julia Levander, PR Manager, senast från Geelmuyden Kiese, Anders Katz, Performance Marketing Manager, senast från Group M, Anja Hodann, Marketing Manager, senast från Futurniture och Isabelle Österlund, Brand Designer, senast från Animal.

– Jag vill bygga ett team med specialister där vi tillsammans fungerar som en in-house byrå som kan skapa grym marknadsföring oavsett kanal. Vi är i en otrolig tillväxtperiod på Tink och marknadsteamets mål är att ta bolaget till en helt ny nivå, vilket vi snabbt kommer att se resultat av. Det är imponerande att se hur fort alla kommit i synk och bidrar med sina respektive kvaliteter, säger Livia Moore i ett pressmeddelande.

Enligt pressmeddelandet har Tink-appen i dagsläget ökat antalet användare i Sverige till över 500 000.

Bolaget har dessutom lanserat B2B-erbjudandet Tink Technology internationellt som ska hjälpa banker att öka sin konkurrensfördel. Klarna, Nordea och Nordnet är sedan hösten nya kunder. Tink tog även in ny finansiering under hösten från bland andra SEB och Nordea.

Amanda Törner

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Åsikter & debatt