tisdag31 januari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

Egmont släpper kändistidningen Posh24

Publicerad: 23 augusti 2010, 12:58
Uppdaterad: 6 december 2015, 15:42

Egmont inleder samarbete med nöjessajten Posh24 och släpper kändistidning för de yngre.

Ämnen i artikeln:

Egmont

HW

Henrik Widell


Tidningen Posh24 kommer ut med sitt första nummer den 21 september och riktar sig till målgruppen 15 år och uppåt.

– Det har varit ett stort intresse från annonsörerna men vi väljer själva att begränsa packningsgraden till 10-15 procent, med tanke på den unga målgruppen, säger Linda Nehlstedt, ansvarig utgivare för Posh24 hos Egmont.

Varför valde ni att knyta samarbetet med Posh24?

– Det är en sajt som redan är känd av vår målgrupp och med det här upplägget kan vi redan från start erbjuda annonsörerna en paketering där både print och webb ingår.

Tidningen Posh24 ska ta in en del av materialet från sajten men ska också ha unikt material i tidningen.

– Materialet på sajten riskerar att bli gammalt eftersom vi planerar att komma ut varannan vecka. Där blir sajten en bra temperaturmätare för vad som intresserar målgruppen och i slutändan vilka jobb vi gör för tidningen.

Posh24 och Egmont äger den nya tidningen till 50 procent var. Sajten Posh24:s grundare, Christofer Båge säger:

– Vi hade funderat en stund på att släppa en tidning men vår främsta expertis ligger på webben och inte i förlagsvärlden. När Egmont hörde av sig till oss med den här förfrågan så hade vi inte svårt att bestämma oss.

Vilka är de största fördelarna med samarbetet?

– Vi publicerar ju så mycket material på nätet och det vore ju dumt att inte också paketera det i print. Med Egmont som förlag i ryggen och med de stordriftsfördelar de har så ser vi en spännande fortsättning.

Tidningen Posh24 ges till en början ut i Sverige men planer finns att expandera ut i Norden.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev