Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

"Efterlyst" lyfte tv3.se

Publicerad: 19 september 2012, 13:00
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:11

Trafiken till tv3.se ökade med över 50 procent förra veckan.

Ämnen i artikeln:

Kia-index

EH

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se


Förra veckan ökade åter antalet unika webbläsare på många av sajterna på Kia-index topp 20-lista.

Mest ökade dock tv3.se, som gick från plats 22 till 14 på listan.Även tv4.se ökade ordentligt, från plats 19 till 16.

– En stark vecka för tv-relaterade webbplatser, med tv3.se och tv4.se som de två stora utropstecknen. Tv3.se rusade in på plats 14 med hjälp av Efterlysts inslag om tunnelbanerånaren och programmet Kontaktannonsen. Ökningen blev hela 53,9 procent, kommenterar Tobias Eidem, ansvarig för Sveriges Annonsörers Kia-index.

Bland de sajter som backade under veckan fick sl.se det största tappet. Sajten minskade med 1,5 procent unika webbläsare och gick från plats 17 till 19.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev