Digitalt
Efterlysning: Dagens Media och Resumé söker marknadschefer som vill testa sin ad fraud
Publicerad: 6 februari 2023, 11:00
Foto: Getty images +
Med hjälp av den amerikanske adfraudexperten Augustine Fou vill Resumé och Dagens Media nu ta reda på hur annonsbedrägerier drabbar svenska aktörer. Nu behöver vi branschens hjälp.
RDM
Redaktionen Dagens Media
Ad fraud är ett enormt problem för marknadsförare – annonspengar i miljarder försvinner ner i kriminellas fickor varje år.
I fjol kartlade vi bland annat hur annonsbedrägerier går till och vilka som erbjuder ad fraud-tjänster. Nu vill vi ta granskningen vidare genom att undersöka hur drabbad den svenska marknaden är. Därför söker vi nu marknadschefer som kan tänka sig att vara med på den resan.
Via adfraud-forskaren Augustine Fou har vi fått tillgång till ett verktyg som kan mäta frauden för enskilda annonsörer. Ställer du upp och hjälper till får du en kostnadsfri rapport om hur din annons har drabbats i utbyte mot att vi får ta del av resultatet. På så vis får du inte bara mer insikt kring ditt varumärke – du hjälper också branschen framåt.
Förutsättningarna för testet är:
Intresserad? Kontakta Yasmine Winberg yasmine.winberg@resume.se och Linnéa Kihlström linnea.kihlstrom@resume.se för att ta reda på mer.