Digitalt
Efter uppgörelsen med Google: Annonsörerna återvänder till Schibsted
Publicerad: 25 april 2019, 10:52
Simon Post, Carat, Martin Hugosson, Group M och Anders Nylander, Schibsted.
Mediebyråerna är nöjda med att Schibsted hävt blockeringen av Googles köpplattformar. Annonskronorna har redan börjat strömma in hos publicisten – och det är från konkurrenten Bonnier som pengarna kan komma att dras.
I maj 2018 trädde GDPR i kraft, vilket tvingade annonsmarknaden att omkullkasta sina arbetsmetoder. Den nya lagen ledde även till konflikter mellan mediebolag och Google, gällande samtyckesfrågan och hantering av
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.