Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag22.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Efter uppgörelsen med Google: Annonsörerna återvänder till Schibsted

Publicerad: 25 April 2019, 10:52

Simon Post, Carat, Martin Hugosson, Group M och Anders Nylander, Schibsted.

Mediebyråerna är nöjda med att Schibsted hävt blockeringen av Googles köpplattformar. Annonskronorna har redan börjat strömma in hos publicisten – och det är från konkurrenten Bonnier som pengarna kan komma att dras.


Ämnen i artikeln:

CaratGroup MSchibstedGoogleBonnier

I maj 2018 trädde GDPR i kraft, vilket tvingade annonsmarknaden att omkullkasta sina arbetsmetoder. Den nya lagen ledde även till konflikter mellan mediebolag och Google, gällande samtyckesfrågan och hantering av

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Vårt exklusiva magasin

Du har möjlighet att säga upp prenumerationen när du vill under de första 30 dagarna. Därefter övergår den till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.