onsdag29 mars

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

Efter uppgörelsen med Google: Annonsörerna återvänder till Schibsted

Publicerad: 25 april 2019, 10:52

Simon Post, Carat, Martin Hugosson, Group M och Anders Nylander, Schibsted.

Mediebyråerna är nöjda med att Schibsted hävt blockeringen av Googles köpplattformar. Annonskronorna har redan börjat strömma in hos publicisten – och det är från konkurrenten Bonnier som pengarna kan komma att dras.

Ämnen i artikeln:

GoogleSchibstedBonnierCaratGroup M

Janne Naess

janne.naess@dagensmedia.se


I maj 2018 trädde GDPR i kraft, vilket tvingade annonsmarknaden att omkullkasta sina arbetsmetoder. Den nya lagen ledde även till konflikter mellan mediebolag och Google, gällande samtyckesfrågan och hantering av

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev