Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Digitalt presenteras av:

Efter uppgörelsen med Google: Annonsörerna återvänder till Schibsted

Publicerad: 25 April 2019, 10:52

Simon Post, Carat, Martin Hugosson, Group M och Anders Nylander, Schibsted.

Mediebyråerna är nöjda med att Schibsted hävt blockeringen av Googles köpplattformar. Annonskronorna har redan börjat strömma in hos publicisten – och det är från konkurrenten Bonnier som pengarna kan komma att dras.


Ämnen i artikeln:

CaratGroup MSchibstedGoogleBonnier

I maj 2018 trädde GDPR i kraft, vilket tvingade annonsmarknaden att omkullkasta sina arbetsmetoder. Den nya lagen ledde även till konflikter mellan mediebolag och Google, gällande samtyckesfrågan och hantering av

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

30 dagar utan kostnad

Första 30 dagarna utan kostnad.
Avsluta provperioden när du vill.
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll.
Vårt exklusiva magasin.

Säg upp när du vill under de första 30 dagarna. Provperioden övergår därefter till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5 995 kr/år.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev