Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag13.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Efter SJ och Oatly – svensk bolagsjätte stoppar annonseringen på Facebook

Publicerad: 1 Juli 2020, 12:30

Under juli drar Svenska Essity tillbaka all annonsering på Facebook i USA.

Foto: Janne Næss

Essity omsätter 130 miljarder kronor, och äger varumärken som Libresse och Libero. ”Vi sympatiserar med ansträngningarna som görs för att få sociala medier att monitorera vad som pågår på deras plattformar ”, säger bolagsjätten om beslutet att stoppa Facebook-annonseringen i USA.


Ämnen i artikeln:

Facebook

Svenska Essity, med varumärken som Libero, Libresse, Edet och Tena – sällar sig till skaran av annonsörer som klipper med Facebook.

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Vårt exklusiva magasin

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Facebook

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.