Få hela storyn
Starta din prenumeration
Digitalt
Publicerad: 1 Juli 2020, 12:30
Under juli drar Svenska Essity tillbaka all annonsering på Facebook i USA.
Foto: Janne Næss
Essity omsätter 130 miljarder kronor, och äger varumärken som Libresse och Libero. ”Vi sympatiserar med ansträngningarna som görs för att få sociala medier att monitorera vad som pågår på deras plattformar ”, säger bolagsjätten om beslutet att stoppa Facebook-annonseringen i USA.
Ämnen i artikeln:
FacebookSvenska Essity, med varumärken som Libero, Libresse, Edet och Tena – sällar sig till skaran av annonsörer som klipper med Facebook.
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.
Ämnen i artikeln:
Facebook