Digitalt
Efter missarna: Ingen succé för Amazon i Sverige – men jätten väntas växa på sikt
Publicerad: 16 februari 2021, 10:56
Emma Hernell, vice vd på HUI, Anna Nordlander, Amazon-expert och konsult på egen firma och Carl Helgesson, vd för Amazon-byrån Rankona Maze, ger sin syn på Amazons första tre månader i Sverige – och om bolagets framtid på den svenska e-handelsmarknaden.
Foto: HUI, Privat och Rancona Mazone. Bakgrundsbilder: Dagens Media.
Inför Amazons lansering i Sverige varnade många för att den svenska e-handeln skulle drabbas hårt. Samtidigt lyfte andra nya möjligheter för annonsörer. Nu har det gått tre månader sedan starten. Så vad hände? Och hur har det gått? Dagens Media har pratat med tre Amazon-experter för att reda ut.
Ämnen i artikeln:
AmazonSifoSvDGoogleHUI researchBlack FridayCDONPrime PRApoteaZalandoe-handelSvensk HandelAmazon slog sig i oktober i fjol in på den svenska e-handelsmarknaden med en inhemsk sajt – och ett sortiment på totalt hela 150 miljoner produkter. I brist på
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.