Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

Efter IOS-uppdateringen – annonsörer skiftar till Android

Publicerad: 6 juli 2021, 07:48

Apples systemuppdatering har fått annonspriserna för Android att öka, rapporterar The Wall Street Journal.


Ämnen i artikeln:

AppleAndroid

Efter Apples omtalade systemuppdatering till IOS 14.5 har annonsörer skiftat sina investeringar till Android, skriver The Wall Street Journal

Mindre än 33 procent av IOS-användare har godkänt spårning på nätet, enligt siffror från Branch metrics inc som The Wall Street Journal refererar till. Det har resulterat i att priset för mobilannonser riktade mot IOS-användare har fallit medan priset för annonser riktade mot Android-användare har ökat.

LÄS MER: Apples IOS 14.5 släppt – därför orsakar det kris och panik i branschen
Detta måste du veta när Apple uppgraderar till IOS 14.5 

Investeringarna i mobilannonsering på IOS-enheter har minskat med omkring en tredjedel mellan 1 juni och 1 juli, enligt Tenjin inc. Investeringarna för Android ökade i stället med 10 procent under samma period. 

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

AppleAndroid

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.