Digitalt
E24 ökar på vikande Kia-index
Publicerad: 22 februari 2012, 13:05
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:32
Schibsteds ekonomisajt, E24, var veckans vinnare på Kia-index, som på grund av sportlovsveckor dras med fallande trafiksiffror.
HW
Henrik Widell
I december förra året tog Schibsted beslutet att lägga ner ekonomisajten E24. Men än är sajten uppe och noterar under vecka 7 en kraftig ökning på Kia-index.
E24 ökar antalet unika webbläsare med 12 procent, till totalt 760 000 unika webbläsare. Med det klättrar de från plats 16 till 13 på Kia-index topp 20-lista, och placerar sig under närmsta konkurrenten di.se som under perioden besöktes sajten av 923 000 unika webbläsare.
Annars är det, som under förra veckan, mest fallande trafiksiffror på veckans lista.
– Sportloven fortsätter att påverka listan. Den gångna veckan har det varit lov i bland annat Göteborg och det har gett en fortsatt vikande trend på topp 20, säger Tobias Eidem, ansvarig för Sveriges Annonsörers Kia-index, den officiella mätvalutan för svenska webbplatser.
Mest av alla faller förra veckans vinnare, familjeliv.se, som tappar 13 procent av sin trafik.