Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Digitalt presenteras av:

E24 förlorar namntvist

Schibsted gillade inte nyhetssajten R24:s namn – de ansåg att det var för likt koncernens eget E24, men PRV höll inte med.

Henrik Widell


Publicerad: 25 Februari 2011, 07:54
Uppdaterad: 06 December 2015, 15:20

Ämnen i artikeln:

SchibstedE24

Schibsted vände sig till Patent- och registreringsverket för att få Wifstrand Rapidus-sajten, R24:s namn upphävt. Schibsted skriver till PRV att namnet E24 är väl inarbetat och då R24:s verksamhet, som nyhetsbyrå fokuserad på näringslivet, är likartad E24:s så råder risk för förväxling.

PRV skriver:

”Vid en helhetsbedömning, särskilt med beaktande av den svaga ursprungliga särskiljningsförmågan som beteckningen 24 har, finner PRV därför att de motstående märkena skiljer sig i tillräcklig utsträckning för att dessa inte ska bedömas vara förväxlingsbara.”

Ämnen i artikeln:

SchibstedE24

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.