Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Digitalt presenteras av:

E-sportevent engagerar

Publicerad: 3 Maj 2013, 09:17
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:47

SVT:s sändning från e-sporteventet "Dreamhack Open" fick snacket att gå på nätet - åtminstone bland männen.


Ämnen i artikeln:

Like.tvSVT

I second screentjänsten Like.tv:s veckomätning av vilka tv-program som diskuteras mest i sociala medier stod SVT:s sändning från "Dreamhack Open" i Globen ut med totalt 59 000 inlägg, varav 1 850 var på svenska och ytterligare 5 000 från Sverige.

Mätningen visade på en tydlig skillnad mellan kvinnors och mäns engagemang för olika tv-program.

– För ett par veckor sedan dominerades snacket av ”Top Model” som hade en väldigt tydlig kvinnlig profil och intressant att se hur det skiljer sig mellan programmen, säger Jacob Olsson, ansvarig för Like.tv till Dagens Media.

Han fortsätter:

– Då var det 91 procent kvinnor som snackade och det gjordes på Twitter, Facebook och bloggar. För Dreamhack var det 90 procent män som diskuterade och gjordes framförallt på Twitter, forum samt Reddit.

Veckans vinnare var annars samhällsprogrammet "Agenda" med 2 803 inlägg om debatten mellan jämställdhetsministern Maria Arnholm (FP) och Jimmie Åkesson (SD).

MTG och Like.tv:s mätning av diskussionen kring tv-program i de sociala medierna görs varje vecka i samarbete med Lissly.

Helen Preutz


Ämnen i artikeln:

Like.tvSVT

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev