Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag28.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

"E-sport är för oss en annonsaffär"

Publicerad: 13 November 2013, 12:11
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:56

Fem frågor till... Mattias Tengblad, ansvarig för MTGX Ventures om samarbetet med Dreamhack.


Ämnen i artikeln:

Dreamhack

Varför har ni valt att ingå i ett partnerskap med datorspelstävlingen Dreamhack?

– Vi inser att om vi som mediehus ska fortsätta att vara relevanta för våra annonsörer måste vi utvecklas. Vi ville ta oss in i gamingvärlden och valde att göra det genom att samarbeta med dem som är bäst i världen på det.

Hur ser samarbetet ut?

Det är ett treårigt samarbetsprojekt. Vi har byggt en ny studio i Stockholm som de kommer att använda.

Vilka är sponsorerna?

– Axe är de enda jag kan avslöja just nu. Dreamhack har även sina egna sponsorer, men vi delar på intäkterna.

Vad vinner ni på samarbetet?

– E-sport för oss är en annonsaffär. Vi är störst i vår värld inom sport och vill ta en position inom e-sport för att driva trafik till våra kanaler.

Hur snabbt växer e-sporten?

– Det är ett globalt fenomen som växer så det knakar. Vår förhoppning är att vi ska kunna få sporten att växa ännu snabbare.

Helen Preutz

Ämnen i artikeln:

Dreamhack

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.